angielski
|
polski
|
opcje
|
Marketing
|
dziedzina nauk ekonomicznych z angielskiego oznacza - Dzialanie na rynku |
|
Rynek
|
umożliwia kontakt producentów z konsumentami |
|
warunki wymiany
|
1.conajmniej 2 strony,posiadanie czegoś wartościowego dla 2 osoby,prawo odmowy,uwazanie 2 strony za dobrego partnera do interesów |
|
Cechy wspolczesnego rynku
|
1. duza dynamika(wzrost liczby konsumentów) 2.zmiana siły nabywczej ludności, 3.Ewolucja gustów nawyków,potrzeb i pragnień 4.naśladowanie |
|
potrzeba
|
stan odczuwania braku czegoś |
|
pragnienie
|
potrzeba konkretnego produktu lub usługi |
|
triada wartości klienta
|
1. dobra cena(dobra jakośc) 2. dobry towar(jakośc) 3.obsługa klienta |
|
segmenty rynku
|
grupa osób wyróżniona na podstawie analizy różnic demograficznych |
|
cele marketingu
|
1.rozpoznawanie 2.ksztaltowanie 3.zaspokajanie potrzeb odbiorców |
|
zakres marketingu
|
produkty,uslugi,doznania,imprezy,ludzi,miejsca,wlasnosci,przedsiebiorstwa,informacje,idee |
|
Zarzadzanie marketingowe
|
to podejmowanie świadomych wysiłków w celu opanowania wymiany i stworzenia na rynku więzi wzajemnie korzystnych |
|
Charakterystyka zarzadzania marketingowego
|
1.Analiza sytuacji na rynku uslug itd. 2. Planowanie-przygotowanie strategii sprzedaży 3.Wykonanie 4.Kontrola przyjetych strategii |
|